Google ads
Google Ads er reklamer på Google som man skal betale for.
Når man søger på Google er de tre øverste resultater ofte Google Ads resultater. Vil du bruge Google Ads betaler du når der er nogen der klikker på dit link, som fører til en side på dit site.
Google Ads er pay-per-click markedsføring. Hvert klik koster typisk fra 50 øre til 25 kr. Mest almindeligt er 2-6 kr pr. klik. Nogle virksomheder bruger mange penge på Google Ads – nogle bruger 5000 kr pr. dag, og det kan åbenbart betale sig.
Man kan sætte et dagligt loft over hvor meget det maksimalt må koste pr. dag. F.eks 40 kr pr. dag bliver ca. 1200 pr. måned. Derudover er der opsætningen samt vedligeholdelsen. Google Ads er noget man skal holde øje med for at få mest muligt for sine reklamepenge.
Google Ads er, som almindelig søgemaskine-optimering, baseret på søgeord(eller sammensætninger af søgeord). Så det er vigtigt at finde de relevante søgeord og så opbygge hjemmesiden ud fra dem.
I Google Ads skal der desuden laves en lille annonce – den tekst der vises i søgeresultatet.
Nogle gange kan Google Ads give rigtig gode resultater, hvis man ser på besøgende eller det afledte salg.
Google Ads og søgeordene kan slås til eller fra med næsten øjeblikkelig virkning, så man har mulighed for at prøve sig frem og finde det der giver mest for pengene – lige for tiden. Det er ikke sikkert det er den bedste løsning om en uge, da konkurrencen på Google Ads søgeordene hele tiden ændres af andre Google Ads annoncører.
Bravodata kan hjælpe med at få dig startet rigtigt med din Google Ads kampagne.